2013-05-31 10.16.03

Prima zi in Kathmandu

Bine v-am regasit dragilor!

Netul cel jucaus m-a lasat pana la urma sa intru in pagina de administrare si sa incer sa pun pe albul ecranului cateva din gandurile si simtirile traite in primele ore/zile din inceputul calatoriei mele.

Prin urmare iata-ma iar in fata provocarii “foii albe” de LCD ce se doreste scrise cu intamplari si povesti exotice si interesante al unui roman pe meleaguri straine. Nu stiu cat de exotice sau interesant vor fi povestile in viitor, dar stiu sigur ca in momentul in care am plecat la lucru cu dorinta de a numai avea asteptari cu privire la intamplarile viitoare ce vor fi sa vina, am luat cea mai buna decizie si am ales calea prin care sa imbratisez cu deschidere toate lucrurile bune si mai putin bune ce o sa le intalnesc in caleea mea.

Am ajuns la o ora destul de tarzie, pentru standardele de odhina nepale, in jur de 8 seara si am fost intampinat de un aeroport care la prima vedere parea gara din Busteni, dar care s-a dovedit unul  dintre cele mai prietenoase aeroporturi prin care am trecut vreodata, atat din punct de vedere al locatia dar si din punct de vedere al oamenilor. Si mi s-au confirmat cele zise de Cezar de la Imperator Travel, ca la obtinerea vizei la sosire in aeroportul din Kathmandu pentru fiecare hartiuta si fiecare semnatura si stampila exista un om diferit sa faca acest lucru, dar chiar si asa a fost una dintre cele usor de obtinut vize de pana acum.

Si ca sa va expun care a fost starea resimtita in momentul in care am iesit din aeroport si m-am urcat in taxiul trimis de micul hotel rezervat doar cu cateva ore inainte de a pleca.  Pai sa zicem, chiar daca suna ciudat, ca m–am simtit ca acasa. O casa mai depart de casa ce este drept, dar care din viteza colosala a taxiului (35 km pe ora) am putut sa constat multe lucruri similare cu ce avem noi prin orasele de provincie si in special cu stradutele micute si cochete ale Brasovului sau Sibiului. Dar asta o spun pentru ca eram dupa un drum de mai bine de o zi si jumatate cu somn furat pe alocuri si la o ora in care intreg Kathmandul era cufundat in somnul dulce indus si de fregventele pene de curent ce au loc mai ales pe inserat.

Asa ca bun venitul resimtit din momentul in care am aterizat, singurul occidental intr-un avion plin de nepalezi, m-a facut sa ma simt un pic ca si Guliver in tara semipiticilor. Dar acelasi fealing l-am avut si acum 2 ani cand am aterizat in Vietnam. Diferenta majora este ca acum nu am mai fost intampinat de o caldura infernala si plina de umiditate ci de o ploicica racoroasa de Muson care facea aerul resipirabil si curat.

Deci per ansamblu prima seara si prima in zi in Kathmandu au fost de descoperire, acomodare cu locatia si climatul subtropical si mai ales cu diferenta de ora, care chiar daca nu este mare tot si-a spus cuvantul in primele zile.

Am umblat strazile Thamelului, centrul comercial si turistic al Kathmandului si m-am bucurat de diversitatea de culori si de aglomeratia de turisti si localnici care incearca sa iti vanda cate ceva la orice coltisor de strada. Am incercat sa mananc cat mai local cu putinta si asa ca am inceput cu mancarea favorita a localnicilor: Dal bhat, http://en.wikipedia.org/wiki/Dal_bhat si am mancat asa cum se mananca pe aici. Cu mana dreapta amestecand toate ingredientele si incercand sa folosesc 4 degete in loc de furculita si degetul mare pe post de lingura, cu ajutorul caruia impingeai orezul bine condimentat.

Alaturi de felul principal de mancare nepalez, am incercat si berea locala Everest, care spre uimirea mea s-a prezentat la sticla de 650 ml nu la 500 ml asa cum eram obisnuit in Europa.

Va las sa va bucurati de cateva ipostaze surprinse de aparatul foto in drumul meu catre si inspre hotel.

V-am imbratisat!

\

facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather
You are not authorized to see this part
Please, insert a valid App IDotherwise your plugin won't work.

One thought on “Prima zi in Kathmandu

1. Orice mâncare ai servi, ține mine ce ai învățat încă de acasă: “cu dreapta mănânci și cu stânga..te ștergi!” ;))